Pompa de injecţie

Fuel Pump

Fuel Pump

Pompa de injecţie (fig. 1):

1. Corpul pompei
2. Pistonaş
3. Bucşa elementului
4. Bloc de ghidare
5. Şurub de ghidare
6. Articulaţie
7. Conectare tubulatură
8. Capac
9. Braţ regulator
10. Distanţier
11. Apărătoare combustibil
12. Ştift de fixare
13. Scurgere
14. Placă de bază
15. Disc de oţel
16. Flanşă
17. Carcasa amortizorului de şocuri
18. Pistonul amortizorului de şocuri
19. Arc
20. Garnitură
21. Flanşă
22. Supapă de refulare 

Fuel pump (fig. 1):

1. Housing
2. Plunger
3. Bush
4. Guide block
5. Guiding screw
6. Pivot
7. Pipe connection
8. Cover
9. Regulating arm
10. Distance piece
11. Oil guard
12. Dowel pin
13. Drain
14. Footplate
15. Steel disc
16. Flange
17. Shock absorber housing
18. Shock absorber piston
19. Spring
20. Gasket
21. Flange
22. Pressure valve 

Fuel pump driving gear

Dispozitivul de acţionare a pompei de injecţie (fig. 2):

23. Manşon
24. Garnitură
25. Inel de etanşare
26. Capac
27. Arc interior
28. Arc exterior
29. Clamă
30. Rolă
31. Rulment cu role
32. Ax
33. Şaibă
34. Rondelă elastică de siguranţă
35. Arc
36. Ştift
37. Butuc
38. Camă
39. Pană
40. Braţ în formă de furcă
41. Cep pentru umplere ulei
42. Rolă
43. Rulment cu ace
44. Ghidajul rolei
45. Batiu
46. Consolă 

Fuel pump driving gear (fig. 2):

23. Collar
24. Gasket
25. Seal ring
26. Cover
27. Inner spring
28. Outer spring
29. Clip
30. Roller
31. Roller bearing
32. Shaft
33. Washer
34. Circlip
35. Spring
36. Pin
37. Hub
38. Cam
39. Key
40. Fork arm
41. Funnel
42. Roller
43. Needle bearing
44. Roller guide
45. Frame
46. Bracket 

Pompele de injecţie în linie sunt folosite de obicei pentru motoarele navele. O caracteristică esenţială a acestor pompe este aceea că au câte un element de pompare pentru fiecare cilindru al motorului înglobaţi într-un corp comun.

Line fuel pumps are usually used in maritime engines. The essential feature of these pumps is that they have a pumping element for each cylinder of the engine, included in a single body.

La motoarele mari, unde este pompată o cantitate mai mare de combustibil, fiecare cilindru poate fi dotat cu o pompă de injecţie individuală de o construcţie asemănătoare cu cea în linie cu deosebirea că are doar un element de pompare.

In large engines, where a larger amount of fuel is pumped, each cylinder may be fitted with an individual fuel pump of a similar construction with the line fuel pump, with the difference that it has only one pumping element.

Pompa este acţionată de came reglabile, iar mişcarea este transmisă la pompe prin role.

The fuel pump is operated by adjustable cams fitted on the fuel camshaft, and pump motion is transmitted through rollers. 

Corpul pompei este din oţel moale (cu conţinut mic de carbon), pistonaşul şi bucşa elementului din oţel nitrurat. Camele şi rolele sunt din oţel călit.

The pump housing is of mild steel, and the plunger and the liner (bush) are of nitrided steel. The cams and the rollers are of hardened steel.

Pistonaşul pompei este de tip cu muchie elicoidală. Reglarea are loc prin rotirea pistonaşului pompei, care este conectat la regulatorul acţionat prin pârghia de manevră prin intermediul unui sistem de pârghii.

The pump plunger is of helical edge type. The regulation takes place by turning the pump plunger connected to the governor, which is operated by maneuvering handle by means of a rod system.

La o cursă mai mare a pârghiei de reglare îi corespunde o rotire cu un unghi mai mare a pistonaşului crescându-i cursa activă. Astfel, chiar dacă, cursa pistonului rămâne constantă cursa sa activă variază în funcţie de rotirea sa.

A larger angle turning of the plunger, increasing its active stroke corresponds to a larger motion of the adjusting rod. So, even if the plunger stroke remains constant, its active stroke varies according to its turning.

Pentru că pompa de injecţie este conectată cu injectorul printr-o ţeavă lungă şi relativ elastică, pentru a avea o injecţie netă, este montată o supapă de refulare.

Because the fuel pump is connected with the fuel valve by means of a long and relatively elastic pipe, in order to have a plain injection, a pressure valve is fitted.

Combustibilul este primit de la pompele de alimentare cu combustibil. Acestea sunt de tip cu angrenaj acţionate de motoare electrice.

The fuel is received from the fuel supply pumps. The fuel supply pumps are of gear type driven by electric motors.

Pompele aspiră din tancul de serviciu şi refulează combustibilul la pompa de injecţie la o presiune corespunzătoare printr-un filtru care se curăţa automat.

The pumps draw the fuel oil from the service tank and deliver it to the fuel pumps at a suitable pressure through a self cleaning filter.